Bidbook
Een bidbook is een projectvoorstel in het kwadraat. Het moet werken als een feest dat niemand wil missen.
U heeft een geweldig plan en moet ook anderen daarvan overtuigen. Partijen die u nodig heeft om uw droom waar te maken. Een jury, commissie, koepelorganisatie, potentiële partners, stakeholders, financiers. Met een bidbook neemt u ze in woord en beeld mee in uw initiatief. Met enthousiasme en bevlogenheid. Maar ook met een visie, argumenten en een adequate onderbouwing. Wij helpen uw dromen graag realiseren, on- of offline.
Een kadootje dat uitnodigt mee te doen. Dat motiveert voor uw project te kiezen. Dat het gemakkelijk(er) maakt de nodige middelen en vergunningen op tafel te krijgen. Dat is wat een goed bidbook doet. Dat is waar wij samen met u graag aan (mee)werken. Met advies en tips. Met verrassende concepten en inspirerende teksten. Met voor zich sprekende artist impressions en (ver)beeldende vormgeving.
Vorm volgt inhoud. Samen met u bepalen we hoe we uw boodschap het beste onder de aandacht kunnen brengen. Online of gedrukt. Of wellicht als animatie, presentatie of filmpje? Alles is mogelijk met als extraatje dat we ook de publiciteit rond uw bidbook kunnen verzorgen. Bovendien kunnen we u ook ondersteunen in de communicatie als uw project rond is.
Op 8 oktober 2012 werd de populaire samenvatting van het bidbook gepresenteerd waarmee Leeuwarden de titel Europese Culturele Hoofdstad 2018 in de wacht wilde slepen. U kent de afloop. Wij tekenden voor de redactie van de huis-aan-huis verspreide populaire samenvatting. En kort daarvoor voor het projectplan dat gemeente en provincie overtuigde mee te doen.